۱۳۹۱ دی ۱۰, یکشنبه

کارناوال 9 دی



9 دی سالروز شکل دهی کارناوال حکومتی در حمایت از جمهوری اسلامی و ولایت فقیه اش است که حکومت تلاش دارد آن را به عنوان یک روز ملی در تقویم و تاریخ موجودیت خودش و برای اثبات حقانیتش جای دهد کارناوالی مضحک که به خواست حکومت  تدارک دیده شد تا پاسخی باشد در مقابل اعتراضات و حرکتهای اجتماعی و مردمی شکل گرفته پس از کودتای انتخاباتی 88 و بهانه شکل دهی آن را بیش از بقیه رویدادها حوادث رخ داده در روز عاشورا سال 88 دانست روزی که خون تعدادی از مردم ایران به زمین ریخته شد و حکومت دست به جنایتی دیگر زد آن هم در روزی که به اعتقاد مسلمانان و به خصوص به گفته و توصیه رهبران مذهبی روزی است از ماه حرام که نباید هیچ خونی بر زمین ریخته شود اما این حکومت بود که به فرمان رهبرش خامنه ای مرتکب این جنایت شد و یک بار دیگر ثابت کرد که بالا بردن پرچم اسلام و سپر کردن قرآن و احکام اسلامی نیرنگی بیش نیست و حاظرند برای حفظ قدرت و مقامشان دست به هر کاری بزنند و پا روی هر عقیده ای بگذارند.
حکومت کارناوال 9 دی را تشکیل داد تا به عبارتی دست پیش بگیرد تا پس نیافتد خواست تا با این حرکت سرپوشی بر جنایاتش در رویدادهای گذشته و عاشورای خونین بگذارد و خود را محق جلوه دهد اما همه شاهد بودیم که حکومت به حقیرانه ترین شکل شکست خورد و این شکست در تاریخ 25 بهمن 89 به حکومت نشان داده شد و مردم بار دیگر با حظورشان در خیابانها و با فریاد آزادی نشان دادند که به اختیار خود به خانه ها برگشتند نه به جبر حکومت یا تحت تاثیر از نمایشات و کارناوالهای حکومتی و با حضورشان گفتند که هر گاه اراده کنند و لازم بدانند حکومت را با چالش مواجه خواهند کرد .
 پس از گذشت بیش از سی سال از حکومت جمهوری اسلامی مردم و جامعه شناخت کاملی نسبت به شیوه شکل دهی این نوع تجمعات توسط حکومت را دارند تجمعاتی که با برنامه ریزیهای بسیار گسترده و پر هزینه تلاش میکنند تا عده ای را به خیابانها بکشانند تا در رسانه های خود با ترفندهای مختلف آن را پر شور نشان دهند تجمعاتی که برای شرکت کنندگانش هر نوع امکاناتی فراهم میشود تا تشویق به شرکت در نمایشات خیابانی حکومت شوند امکاناتی از جمله سرویس برای رفت آمد تظاهر کنندگان و جمع کردن و شکل دهی گروهها و دسته های مختلف وابسته به حکومت از شهرستانها و روستاهای اطراف پایتخت و انتقال آنها به پایتخت برای شلوغ جلوه دادن تجمعات و پذیرایی از شرکت کنندگان با ساندیس و کیک تا شارژ اعتباری تلفن همراه و یا پاداشهای مالی و دادن مرخصی های تشویقی برای افراد مربوط به ارگانهای نظامی و اداری و . . . بسیار خدمات دیگر تنها برای اینکه عده ای را تشویق به شرکت در اینچنین کارناوالهایی کنند و همچنین تعداد بسیاری که بسته به شغل و موقعیتی که دارند به خصوص نظامیان مجبور به شرکت یافتن در این تجمعات میشوند که عدم شرکتشان می تواند مشکلاتی را برای خود و خانواده شان فراهم کند غافل از اینکه راه اندازی اینچنین تجمعاتی برای اثبات مشروعیت برای نظام دیگر در جامعه رنگ و بویی ندارد و بیشتر نشان ضعف و حقارت حکومت است که مجبور است هر از چندگاهی حقانیت و مشروعیتش را با هزینه بسیار بالا به مردم خودش ثابت کند اما چه سود . . .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر